new york campas

10 augustus 2015 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

De vluchtreis ging goed. Ik heb gelukkig een lange tijd geslapen en dus niet veel mee gekregen. Toen we hier eenmaal aankwamen zag het er mooi uit. Iedereen moest engels spreken en dat ging de eerste 5 minuten goed en toen begon 70% toch hun eigen taal de spreken. Ik niet, ik vond/vind dat je hier bent om engels te spreken en vrienden te maken dus ik maakte al snel vrienden met een denemarker met wie ook een kamer deel en een iteliaans meisje. Ook toen ik hier net aan kwam dacht ik dat ik de lobby had gevonden dus ik en nog 5 mensen liepen door de deur en het alarm ging af. Het was de nooddeur en niet de lobby deur dus dat begon goed. Na een ijskoude douche ging alles goed we kregen warm water de 2de dag en deden een hoop dingen.

Zoals een hoop namen spelletjes waar ik heel slecht in ben haha maar het ging goed en het was leuk. daarna gingen we eten. We aten pasta en het smaakte veel beter als ik dacht. ook kreeg je er natuurlijk koekjes en brownies bij ( je krijgt dat bij letterlijk elke maaltijd).

Na het eten kregen we een tour rond de campas en daarna moesten we snel onze kamer in omdat ze een fire drill gingen doen. Dat houd in dat het brandalarm afgaat en we zo snel mogelijk naar buiten moesten gaan en daarna konden we rond 10 uur eindelijk naar bed. Ze hielden ons express zo lang mogelijk wakker omdat we anders last krijgen van een jet lack. Maar ik ben nog steeds moe dus ik weet niet of dat geholpen heeft haha.

De 2de dag kregen we als ontbeit fruit, yoghurt, muffins of bagels ik at yoghurt en deed er druiven in wat ik overigens de 2de ochtend ook at. Daarna hadden we les over  onze verwachtingen en hoe we er over denken ook dat ging best goed alleen was het een beetje saai omdat ik heel moe was. Ook moesten we een personal letter schrijven en daar hadden we de 3de dag een gesprek over met onze leider. Vandaag de 3de dag heb ik het interview net gehad en het was gelijk voorbij. Ik heb niet veel verwachtingen en het enige waar ik op moest letten is niet te veel sarcasme te gebruiken omdat niemand dat gaat snappen ( de Amerikanen) Maar een hoop mensen moeten daar op  letten.

Ook gingen we de 2de dag Amerikaanse sporten doen. We deden eerst American Footbal daarna Cheerleading en als laatste Softbal. Ik vond Softball het leukste en wil dat misschien gaan doen op me high school.

Vandaag de 3de dag gingen we eindelijk naar New York Manhatten. We hebben niet veel gezien omdat we morgen een boot tour gaan doen en dan gaan we alle beelden zien. Wel zijn we door Central parks geweest en wezen shoppen. Hoewel ik eigelijk niks wou kopen omdat me koffer heel vol is heb ik toch een heel leuk t-shirt gekochten en een wat langere rok. Dit omdat we op onze school waarscheinlijk niks korts mogen dragen. Als je je armen omlaag doet en waar je vingertoppen komen daar moet je broek zijn. Dus al mijn shorts zijn te kort maar je kan ze dragen buiten school om. Ook heb ik een make-up tas van victorius secret gekocht dus dat zal ik in me handbagage moeten proppen.  Ik heb geen wifi dus ik schrijf dit op een vriendin haar laptop dus ik zal in Sacramento weer wat schrijven. Ik vlieg erheen met een Nederlands meisje en een meisje van New Zeeland met wie ook naar de zelfde school ga.

1. Astrid:
    11 augustus 2015
    Hoiiiii liefie,fijn om te lezen dat alles goed gaat! Alvast een goeie vlucht en hoop dat je een leuke tijd gaat krijgen. Dikke kus.
  2. Danitia:
    11 augustus 2015
    Klinkt super gaaf en ziet er leuk uit hoor!
  3. Robin:
    11 augustus 2015
    Fijn dat je t leuk heb lieffie xxx
  4. Opa/oma:
    11 augustus 2015
    zijn heel blij dat alles goed gaat, wist ik wel hoor!,geniet, veel liefs
  5. Iris:
    11 augustus 2015
    Vond jou eigenlijk wel een echte cheerleader...:)
    Leuk om je eerste belevenissen te lezen.
    Goede reis/vlucht morgen naar Sacramento!
    XXX
  6. Eddy:
    11 augustus 2015
    hoi kanjer, goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. ik ben erg benieuwd naar je nieuwe verhalen. xx
  7. Davey:
    11 augustus 2015
    Ziet er goed uit amber, vooral dat van de rokjes haha. Have fun!
  8. Maaike:
    13 augustus 2015
    Haai! ziet er goed uit...veel lol!!