einde new york en een nieuw begin

16 augustus 2015 - California City, California, Verenigde Staten

De reden dat het zo lang duurde voor ik weer ging schrijven is omdat mijn oplader niet in mijn reisstekker past, maar gelukkig had Niall mijn nieuwe hostvader een goede voor me :)

De laatste dag New york was top! we kregen eerst American History les en de man vertelde het zo grappig dat het leuk was om naar te luisteren. Daarna gingen we naar New york. Veel gelopen maar leuk om alles te zien. Ik heb nog niet veel fotos van New york omdat die op de 1 of andere manier niet er op gingen en de goede fotos heeft Lara nog. Maar na veel gelopen te hebben gingen we een rondvaart doen. Zo hebben we het vrijheidsbeeld gezien en een super mooi uitzicht. Alleen jammer genoeg had iedereen een jatlack en met een schommelende boot werden we allemaal erg moe haha. ( ik hoorde zelfs vandaag dat een jatlack 3 weken kan duren). De dag daarna gingen we sogtens vroeg weg. Snel spullen pakken en gaan. Nou alles wat mis kon gaan ging mis. 1 van de 2 bussen was te laat waardoor we erg moesten haasten en eenmaal in het vliegtuig viel ik gelijk in slaap en werd weer wakker, raar genoeg nog steeds aan de grond. Bleek dus dat we 40 minute vertraging hadden en we dus heeeeel hard moesten rennen op Dalles om dat andere vliegtuig nog te halen. Dus een en al stres in dat vliegtuig maar uiteindlijk vloog hij sneller? want we hadden nog een half uur daar wat ook niet lang was maar net genoeg om het te halen.

Eenmaal aangekomen was daar niet mijn host mom maar we localcoordoniet waar ik de nacht ging slapen ( dit wist ik een dag eerder al) Maar ook dat was super gezellig. Hun hosten ook een New zeelands meisje dus ik ging met haar daarheen. Ook kan ik jullie vertellen dat ik rond dit moment al 3 kilo was aangekomen. Alles wat hier gezond is stoppen ze daar vol met 10 kilo zoets en bij elke maaltijd had je taart of koekjes. Dus ook de ochtend aten we pannekoeken wat heel lekker is maar super ongezond. Na de pannekoeken brachten ze me naar me nieuwe familie.

Toen Cindy (hostmom) me zag tilde ze me op en knuffelde me dood. Ze is super aardig en had er een goed gevoel over. Daarna gingen we kaartjes halen voor de rodeo. Toen eenmaal bij me nieuwe huis aangekomen kon ik alles zien. Het eerste wat me opviel waren alle dieren. Ik zal ze even opnoemen:

1 hond
2 katten
3 (volgende week 4) paarden
1 vogel
1 slang
een hoop vissen
4 kippen
100000 bijen ( ze hebben dat nieuw gekocht)
en Cindy wil 2 geiten kopen misschien en Niall wil misschien een konijn voor me kopen hahah dus een hele gezellige beesten bende hier.

Toen mocht ik me kamer zien als jullie me moeder haar huiskamer hebben gezien. Het is dat x 1,5 dus super groot. Ik heb hier 3 banken 2 eettafels 2 2persoonbedden 1 super grote tv en me eigen badkamer met douche en wc. Dat is allemaal heel leuk tot je aan het schoonmaken denkt... Ze laten me hier heel erg aan me lot over wat ook wel goed is maar ergens is dit allemaal nieuw dus gaat dat wel is mis. Zo moet ik nu wassen drogen strijken en me kamer schoonhouden( alleen me eigen kleren) en dan nog voor de kippen zorgen eten en eieren vangen en nog een klusje maar daar zijn we nog over aan het onderhandelen hahaha

Na dat me allemaal te hebben laten zien gingen we naar een " kleine" kermis. Nou het was niks vergelijkbaar met ons. ze hadden allemaal atracties een rodeo ruimte en een hooop dieren en dan nog een hoop mini stages voor optredes. dus daar zijn we de hele dag geweest en heb ik ook de rodeo gezien. Het was raar omdat ik het eerst zielig vond maar het viel reuze mee en was best leuk. Ook gingen we spelletjes doen en mocht ik 2 grote knuffels hebben :)

Vrijdag heb ik wat minder gedaan. Elke ochtend word ik 7 uur wakker uit me zelf door de jatlack en dan skype ik meestal eerst met iedereen. Daarna brachten we Tristan naar school want hij moest zijn boeken halen. Wat ik maandag moet doen. Daarna kwamen we hier en ging ik de paarden borstelen en ging Cindy naar haar werk. Daarna gingen de jongens naar een Hardwell store en bleef ik thuis maar omdat de hond zo schattig op me bed lag ging er heel even naast liggen dus uiteindelijk sliepen we allebei. In de avond kwam ik erachter dat ik net thuis was. Hun kijken de zelfde series en films als ik en papa altijd kijken dus dat was super leuk.  Ook zijn ze in hun doen en laten het zelfde als thuis. Ze zijn net zo sarcastisch als ons maar hun zijn de enige amerikanen die zo zijn. Dus ik voel me hier echt thuis.

Zaterdag  hadden we een orientatie meeting bij het zwembad. We moesten eerst een uur praten en daarna mochten we zwemmen. Het was super leuk. Ook kwam ik erachter dat ik heel veel geluk heb met mijn gastgezin. Andere meisjes moesten hun laptop inleveren en mochten geen wifi en hier bij mij zijn ze super makkelijk gelukkig. Wel ben ik alergisch voor iets sws het hooi van de paarden maar nog iets me neus zit de hele dag dicht en heb een hele droge huid. Ik hoop dat het gwn overgaat en anderes zie ik wel.

Ik zet er morgen fotos op want ik ga nu echt slapen xxx

1. Eddy:
    16 augustus 2015
    wat maak je een hoop mee zeg, erg leuk om het allemaal te lezen.
  2. Astrid:
    16 augustus 2015
    Hoiii liefie,zo leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!! Echt iets voor jou die dieren maar laat ze vooral daar,. Op naar je eerste schooldag ben benieuwd. Veel plezier en een dikke kus
  3. Opa/oma:
    16 augustus 2015
    heel leuk verhaal, zijn blij dat je het getroffen heb met dat gezin, hebben je kamer etc gezien super groot maar ook veel onderhoud, we vonden het super je gezien te hebben helaas konden wij niet met je praten gelukkig was dat niet zo nodig omdat jij het wel deed voor 2 ondanks dat het nog maar 1/2 8 was. veel liefs xxx
  4. Sietske:
    16 augustus 2015
    Klinkt allemaal goed Amber!
    Ik ben heel benieuwd naar de klus waar je over aan het onderhandelen bent....!!! :)
    geniet ervan en lekker smeren en mocht t nodig zijn iets halen tegen allergische reactie! (als je namen van medicatie nodig hebt, app/mail ff0
    kus!
  5. Rob:
    17 augustus 2015
    Helemaal toppie zo te horen!! En 4 paarden en wifi, wat wil je nog meer!!! ;-)