24-08 / 30-08-15

30 augustus 2015 - California City, California, Verenigde Staten

Het heeft even geduurd maar heb tijd gevonden om over me week te vertellen :)

Heb een volle schoolweek achter de rug en ik kan je vertellen dat het vermoeiend is. Als ik alles klaar leg kan ik half 6 opstaan maar omdat ik nog steeds een jetlack heb en omdat je moe word van elke dag engels praten ben je eigelijk gewoon altijd moe en kval dus ook best vaak smiddags in slaap haha.

Wel blijkt 1 kip nog te leven dus daar zorg ik nu voor :) verder is er op me school een jongen overleden door een auto-ongeluk en ik heb nog nooit zoveel mensen zien huilen. We hebben best een grote school zon 2000 leerlingen maar ik denk dat de helft hem wel kende en een kwart heeft wel gehuild  ( als het er niet meer waren). zo bizar dat het was. Het was echt heel zielig om te zien!

Verder ben ik vrijdag naar een footbal game gegaan en het was anders. De cheerleaders doen niet zulke gave truckjes en ik snapte geen bal van het football. Maar de sfeer was er ook niet geweldig op om 2 dingen: De jongen natuurlijk, zn zus hield een toespraak die heel moe en moedig van der was. En 2 we verloren zwaar. 0 - 36 (punten telling gaat per 3 geloof ik) Maar nog steeds niet goed haha. wel was het gezellig met de meiden.

Verder train ik Helene het nieuwe paard en begint het hier nu wel een beetje een routine te worden. School klusjes paarden. Vandaag was Cosima haar verjaardag en ze had alle exchange student uitgenodigt die we kennen dus dat was super gezellig. Wel was het grappig te zien dat het geen feestje was hoe ik mijn sweet 16 zou uitnodigen. We gingen tegen een pinata slaan en deden spelletjes. Maar ik heb niet het idee dat het iets Amerikaans is maar dan eerder iets Chineens ofs haha. Maar twas wel gezellig. Ook was het leuk om te zien nu alle exchange students er waren denk ik 10 verschillende landen om te zien hoe iedereen dingen deed. Wat me het meest opviel was dat europeanen toch wel het luidruchtigste zijn. Ik, Beau en Anna ( noorwegen) sprongen overal wel bovenuit wat ook weer grappig was.

Ik wou een hoop schrijven maar ben zoals gewoonlijk al weer vergeten wat. Wel weet ik dat ik me 2de spin heb doodgemaakt. Weer in de douche want dat is de enige plek waar ik niemand kan roepen haha. Ze bereidde me wel al voor op spinnen jaa der zijn er een hoop blabla dus ik zei jaa ik ben het opzich wel gewend want bij me vader zijn er ook een hoop spinnen. En met dat bedoelde ik buiten en een paar binnen nou hier is het dus andersom ik heb er precies 1 buiten gezien en wel 50 binnen. Dus dat is weer wat minder haha.

Ook heb bijna alles Amerikanen echt Typische amerikaanse namen zoals taylor  brittney nina. Echt wat je precies in de film ziet. Oh en ook iets grappigs is als je met een surinamer een nederlander en een amerikaan om 3 uur afspreek is een nederlander er 5 voor 3 een surinamer half 5 en een amerikaan stipt 3 uur daar. Elke dag blijft me dat weer verbazen hoe ik er in me eentje zit tot 1 seconden voor de bel.

In oktober heb ik een week vakantie en we hebben besloten wat we gaan doen. Niall vliegt naar Main want daar boven in Canada staat de auto nog ( hun hebben dus door heel Amerika gereden te bizar gewoon) Maar dan rijdt hij naar denver (Colorado) waar ik Cindy en Tristan heen vliegen. Daar gaan we met zn alle met de auto een rondtrip doen naar de Grand canyen, Las vegas en een heel beroemd park die ik niet ken hahaha. Heel leuk allemaal tot ik me bedacht dat je dus elke dag 6 tot 12 uur in de auto zit met een totaal van 30 a 40 uur. Maar heb er wel super veel zin in. En in September gaan ik en Cindy kamperen en voor de mensen die dit grappig vinden kan ik je vertellen dat hun niet kamperen hoe wij dat doen. Hun hebben een super grote camper iets wat achter de auto gaat. Waar 3 paarden in kunnen en een 2 persoonsbed douche wc koelkast alles en dat noemen hun kamperen :) dus zelf daar heb ik zin in!

Als laatste wil ik me vrienden en famillie bedanken voor alle lieve steun die ik hier krijg! sommige doen het door altijd wat van zich te laten horen en andere geven me rust om hier alles te ontdekken en ik ben blij met beiden. Ik heb gelukkig om dit moment nog niet heel erg last van heimwee gehad ook niet tijdens skype en ik zal het wel laten weten wanneer ik het erg ga vinden.

And Happy birhday to the best daddy in the hole world! Love you Dad! <3

1. Astrid:
    31 augustus 2015
    Wat een leuk verhaal weer en wat ga je weer leuke dingen doen,je hebt echt een heel leuk gezin daar!!!! Maar van dat middagslaapje??? Dat deed je hier ook altijd hoor hahaha. Ben blij om te lezen dat het goed gaat!!! Hele dikke kus.
  2. Eddy:
    31 augustus 2015
    erg goed te lezen dat je je het zo naar je zin hebt, veel plezier op de roadtrip, maar ik kan ook een reisje naar een pretpark herinneren, waarop we na Rotterdam te horen kregen of we er nu al waren hahaha. en schat die laatste zin.. bedankt meid, je maakt me super trots.
  3. Opa/oma:
    7 september 2015
    erg leuk verhaal, heb het nu pas kunnen lezen. vind dat je wel eg veel meemaakt en nog mee zal maken, van die auto trip zou ik zelf niet goed worden maar ja je ziet natuurlijk dingen die je waarschijnlijk ook nooit meer zult zien laat het maar over je komen en geniet, liefs van oma en van mij xxx