8 sept / 10 sep

10 september 2015 - California City, California, Verenigde Staten

Wat hier zo grappig is, is dat iedereen Amsterdam kent. Maar als je over Nederland begint dan komen de vragen: Ligt dat naast Amsterdam? Of in Amsterdam? Oh nee echt nooit van gehoord wat heeft het met Amsterdam te maken? Ja ik heb ze echt allemaal gehoord hahah. Blijft raar dat iedereen Amsterdam kent maar niemand heeft door als ze Nederland al kennen dat dat met elkaar te maken heeft en dat Amsterdam de hoofdstad is lijken ze zelfs niet te geloven als ik het uitleg.

Ook heb ik een hoop vragen gekregen waarom ik zo graag weg wou uit mijn eigen land, is het dan zo slecht daar. Zo zie je wel dat ze niet bedenken dat het ook leuk kan zijn.( niet iedereen denkt dat hoor haha)

Ook at ik vandaag 10 sep voor het eerst patat uit de frituurpan want ja die hebben ze voor me gekocht hahah en dat ik appelmoes at konden ze ergens nog wel begrijpen maar dat ik dat met patat at was toch wel hun toppunt. Wat in mijn ogen normaler is dat dat je het met een torilla eet maar daar dachten hun toch anders over haha. Op zulke momenten zie je wel dat zelfs de kleine dingen heel anders kunnen zijn.

Verder hebben ik en Cindy dinsdag een meidenavond gehouden we zijn samen uiteten geweest en zijn daarna naar de bios geweest. Een super leuke hiphop film geen idee hoe die heet maar hij was leuk! en vandaag kreeg ik al me toetsen terug ja hier komt het

36 van de 40 punten voor me economie toets
20 van de 20 punten voor me nieuws artikel samenvatten en presenteren
34 van de 40 punten voor een kooktest over hygienne ( me enige toets in het hele jaar)
ik denk 10 van de 10 punten van de engels toets woordjes spellen
en alleen duits ging wat minder had ik 8 van de 15 wat bij ons super goed zijn zijn vind ik maar is hier gewoon een F of D wat de gelijk staat aan een 1 of 3 ofs. Maar met extra punten kon het nog 11 van de 15 woorden en dan is het een C wat ik nodig heb ( een 6)
Maar heb morgen weer een kans bij duits elke vrijdag hebben we een toets dus komt goed hoop ik. Het duits is niet het moeilijke maar het engels vertalen ervan.

En heb nieuwe fotos erop gezet :)

Oh en als laatste. voor de mensen die zicht afvragen of ik heimwee heb of iets. Dat is iets waar ik niet over ga praten in me blog en liever helemaal niet met mensen van thuis. Als ik er toch heel erg last van ga krijgen heb ik hier een hoop mensen die me daar ook goed in kunnen steunen en weten hoe ik me echt voel zoals de andere exchange meiden hier en wil liever niet dat jullie dat te weten komen zorgt voor onnodig verdriet. Want het is hier super leuk en ik weet dat ik moeilijke momenten ga krijgen maar ook die komen goed en wil niet dat jullie je zorgen maken om niks :)

1. Eddy:
    11 september 2015
    tortilla met appelmoes, ik moet er niet aan denken haha. Tristan ziet er anders uit dan op de eerste foto, ik had hem niet herkent.
  2. Astrid:
    11 september 2015
    Amber eet alles met appelmoes en owee als het er niet is....haha. je verhalen blijven leuk. Kus.
  3. Opa/oma:
    13 september 2015
    goed gedaan op school, wat een raar idee hebben die mensen daar over nederland he weten alleen wat over amerika maar weinig over de rest van de wereld, wat heb je het toch getroffen met cindy wat een klik je maakt het daar wel af hoe dan ook, dat we veel aan je denken wil niet zeggen dat je daar heimwee of zo van moet krijgen gewoon genieten en laat je niet afleiden door zulke gedachten, je bent sterk genoeg, veel liefs opa/oma
  4. Davey:
    15 september 2015
    Ben blij dat je het zo leuk hebt am! Heb alles weer gelezen en ben altijd blij met je mooie verhalen ;-)

have fun!!